יום שלישי, 20 בנובמבר 2018

הבית היהודי ועסקת נתניהו


אנשי הבית היהודי מאד דואגים למדינת ישראל, והבעיה הכי חמורה של מדינת ישראל לדעתם זה חאן אל אחמר, שמתואר ככפר, אבל הוא בעצם אוסף פחונים שמתגוררים בו בדואים עלובי חיים שמדינת ישראל רצתה לפנות כדי לגזול את אדמתם. אנגלה מרקל ביקשה מבנימין נתניהו שלא לפנות אותם והוא נעתר, כי מדינת ישראל יכולה להתקיים יפה גם בלי האדמות של חאן אל אחמר. אבל הבית היהודי לא יכול. אנשי הבית היהודי נשארים בממשלה, והם רוצים פרס: לגרש בדואים, וגם לגרש אפריקאים. אלה לדעת מפלגת הבית היהודי, שמבזה את שתי המלים המרכיבות את שמה, הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל, ובשביל זה הם נשארו בממשלה. הם דיברו גם על הרתעת החמאס, אבל להרתיע את החמאס זה קצת גדול עליהם. אז להתעלל בבדואים ובמבקשי מקלט זה תחליף טוב. כי הבית היהודי הוא מפלגה של ביריונים, ואם הם מתוסכלים, הם רוצים להרביץ מכות למישהו שיותר חלש מהם, וככה הם מרגישים טוב עם עצמם. וזה הפרצוף של הציונות הדתית היום: להחטיף מכות לערבים ולאפריקאים. ואז נפתלי בנט לא התבייש לומר שהוא יחזור באהבה למשרד החינוך, שאפילו תומכיו אינם מאמינים לזה. פעם משרד החינוך היה המשרד הנחשק של הציונות הדתית, כי החינוך הדתי וחינוך בכלל היה בראש מעייניה. עכשיו הציונות הדתית נשארת בממשלה כדי להתעלל במי שאינם יהודים, וזה מה שיש למפלגה הזאת למכור: שנאת ערבים, שנאת שחורים, שנאת הומוסקסואלים ושנאת נשים נוסח הרב אלי סדן.
וכל אלה, כולל יריבי נתניהו עלובי הנפש, שמהללים ומרוממים כעת את נתניהו על התרגיל המבריק שעשה לבית היהודי, כדאי שיחשבו שנית, כי נתניהו כבר הודיע שבמהרה יפנה את חאן אל אחמר, ושבקרוב מאד תהיה מלחמה ונצטרך להקריב. להקריב מה? חיים של חיילים? בשביל מה להקריב? בשביל שנתניהו יוכל לדחות את הבחירות לעיתוי יותר נוח לו, ולשלוט שנה חמישית? האם באמת רק נתניהו ניצח במאמץ שלו לשמר את ממשלתו, או שחיילים יצטרכו למות כדי שבנט יהיה מרוצה ונתניהו יוכל לדחות את הבחירות? האם זה הניצחון הגדול של נתניהו? לצאת למלחמה כדי שבנט יישאר בקואליציה? וכבר שמענו שליברמן מוכן לתמוך מבחוץ, תמורת עונש מות למחבלים. לאן עוד צריך לדרדר את מדינת ישראל, וכמה אנשים יצטרכו עוד למות, כדי שנתניהו יישאר עוד שנה בשלטון?
כמובן ייתכן שנתניהו לא מתכוון לממש את הבטחותיו. ייתכן. ייתכן שבכלל לא יוכל לממש אותן. אבל מישהו רוצה לקחת סיכון שהוא כן יממש אותן? ושהתוצאות תהיינה מה שתהיינה? מישהו רוצה לקחת סיכון שהבית היהודי וישראל ביתנו ישיגו את מטרותיהם דוקא כעת, אחרי שלכאורה הפסידו לנתניהו? מישהו בכלל יודע מה באמת נתניהו הבטיח להם, וכמה אזרחי ישראל יצטרכו לשלם על ההבטחות האלה, בדם ובדמים?
כמו בארט וליזה סימפסון הצופים באיצ'י וסקרצ'י יושבים פרשנים מכובדים ומתמוגגים כיצד נתניהו משפיל את בנט, ואינם מבינים שהם אינם צופים בהיאבקות אלא בעיסקה, שהם הסחורה הנמכרת בה, שנתניהו מסרסר בגופם, בילדיהם, בדמם. ולא רק תושבי ישראל נסחרים ונמכרים כאן, אלא גם היהודים בגולה, כאשר נתניהו מוכר אותם כדי לתנות אהבים עם נאצים ופשיסטים וגזענים ואנטישמים, באוסטריה ופולין והונגריה וארצות הברית. הכל סחיר: זיכרון השואה, שלומן של קהילות יהודיות, דמנו ודם בנינו, הכל רק סחורה שאפשר למכור ולסרסר בה למען עוד שנה בשלטון, בתקוה שזו תאפשר מילוט מהעמדה למשפט, ואולי גם מן הכלא. אל תצחקו מבנט וליברמן, כי את ראשכם נתניהו מוכר להם, ומי שלא יצחק אחרון, אלה לא תהיו אתם.