יום שישי, 17 באוקטובר 2014

מהגרים לברלין



אני כמובן קוראת ושומעת את כל הדיבורים על הגירת צעירים ישראלים לברלין, וגם פגשתי אישית מוסיקאי צעיר אחד, מכר לשעבר של בתי, שחי שם כעת ומרוצה שם, ושמעתי מחברה ותיקה על בנה שנסע לברלין בכוונה להשתקע שם אבל חזר במהרה לארץ – עד כאן היכרותי האישית עם הנושא. בעצם, אולי אפשר להגדיר כהיכרות אישית גם את תחושתי העזה שהפוסטים בעילום שם של "מארגן מחאת המילקי", או "יוזם מבצע עולים לברלין", וגם הפרופיל שניסה לשרטט לעצמו, נשמעו לי מוכרים. הם היו דומים להכאיב לטקסטים בתגובות הנאצה מברלין שהרביתי לקבל פעם, כשעוד היו לי בלוגים עם תגובות, ושמאד הזכירו לי את הטקסטים של דובר שגרירות גרמניה לשעבר שדרש בזמנו במכתב רשמי לעיתון "הארץ" להפסיק לפרסם את מאמריי על האנטישמיות הגרמנית בעיתון. כותב התגובות שנורא הזכיר לי משום מה את אותו דובר שגרירות גרמניה בתל-אביב לשעבר, תיאר את עצמו כיהודי שסבא שלו ברח מגרמניה בגלל הנאצים, והוא ברח מישראל לברלין כי ישראל יותר גרועה מהנאצים, או משהו בדומה לכך. כשראיתי את הדיווחים על הפוסטים האלמונים בפייסבוק והציטוטים מתוכם שוב הרגשתי כאילו אני קוראת את התגובות לבלוגים שלי לשעבר, רק שהפעם זה עורר קצת יותר מדי תשומת לב והרבה אנשים בישראל התחילו באמת להאמין שהצעירים הישראלים מהגרים כביכול בהמוניהם לברלין ועוד מעט מאות אלפי ישראלים יהגרו לשם וזה הוליד תגובת נגד זועמת והתחילו להתעניין בישראל מי באמת עומד מאחורי התעמולה באינטרנט ולמה הוא אלמוני ומה האינטרס שלו, ועדיין הישראלים האמינו שמדובר בישראלי צעיר שירד לברלין, ואני חשבתי איך ישראלים מאמינים לכל מי שכותב בעברית שהוא ישראלי או לפחות יהודי, שזה בערך כמו להאמין שטוב ליהודים לחיות בגרמניה או שיש הרבה יהודים שרוצים באמת לחיות שם, או שברלין, עיר מזרח-אירופית קודרת עם תושבים שידועים בגרמניה עצמה דוקא כעגמומיים וגסי רוח במיוחד, היא עיר מקסימה וידידותית, אפילו לאלה שאין להם רגישות למגורים בקרבת הבונקר של היטלר ולמחשבה על גופתו שמעולם לא הוצאה משם.
וזה לא שאין צעירים יהודים שעוזבים את ישראל מאלף ואחת סיבות, רובם לארצות-הברית, שזאת המדינה שמהגרים אליה הכי הרבה מכל העולם וגם מישראל, כי היא מאד ענקית ומאד עשירה ומציעה המון אפשרויות לקידום כלכלי ומקצועי שאינן קיימות במדינה קטנה ונידחת כמו ישראל, שמתאימה בעיקר לאנשים כמוני שאין להם יומרות בינלאומיות והם רק רוצים לגור במדינה יהודית, לכתוב בעברית, לשבות בשבת, לחגוג בחגים היהודים ולטייל עם הכלב בגנים של ירושלים. גם ישראלי אחד שהיגר לארצות-הברית כתב השבוע מכתב לעיתון שבעצם קשה לו אבל הוא לא יכול לסבול את הגזענות בישראל וכאלה דברים, ולכן הוא היגר לארצות-הברית, שהשבוע עוד שוטר לבן הרג בה עוד צעיר שחור כמו שקורה בארצות-הברית בערך פעם בשבוע, וכמובן וכמובן שגם הישראלים שנוסעים לגרמניה זה רק בגלל הסלידה שלהם מהגזענות ומדיכוי הפלשתינים בישראל ובכלל לא בגלל שנותנים להם בגרמניה מאד בקלות ויזה ומילגת אמן וכל מיני הטבות ובתמורה הם צריכים רק להחניף לגרמנים ולהכפיש את ישראל, שזו צורת החנופה שהגרמנים מעדיפים. אני אישית הייתי מעדיפה למות מאשר להתחנף לעם הרוצחים הגרמני ולבזות את ישראל בגרמניה, אבל אני כמובן לא בדרגת העליונות המוסרית של אנשים שכמובן אינם עוזבים את ישראל כדי לקדם את עצמם אישית, אלא עושים את זה רק מתוך סלידה מהגזענות הישראלית ומכל התכונות השליליות שהם מייחסים לתושבי ישראל, תמיד בהכללה, שזה כמובן לא נטול אירוניה, כי קשה לתאר משהו יותר גזעני מכתבות הצטדקות של יורדים שמסבירים שהם עזבו כי הישראלים, תמיד בהכללה, אינם נמצאים בדרגת המוסריות הגבוהה שהם עצמם נמצאים בה, ולכן הם מוכרחים לעזוב את ישראל כדי לחיות בגרמניה, ובכך הם כמובן מזכים את ארצם החדשה, שבמקרה רצחה ששה מיליון יהודים בגלל גזענות והגזענות והנאציזם משתוללים ברחובותיה ללא הפוגה ומסכנים וגוזלים את חייהם של מהגרים לא אירופים, בתוית של מדינה שאין בה כביכול גזענות ושנאת זרים, תוית שהגרמנים נזקקים לה נואשות, במיוחד מצד יהודים מישראל.
הנקודה היא לא העניין העובדתי, להבדיל מהשמועות והתעמולה, העובדה שבברלין, למרות ההטבות והפיתויים שמציעים ממשלת גרמניה וגופים גרמניים אחרים לצעירים ישראלים ולא רק לצעירים, יש בסך הכל כשלושת אלפים מהגרים מישראל, שזה כמובן שולי לגמרי לעומת מספר הצעירים הישראלים בניו-יורק או בלוס-אנג'לס. הנקודה היא שבארצות נאציות אין כזה דבר שישראלי סתם בא לשם וסתם חי שם כי זה טוב לו ומקדם אותו אישית. מבחינת גרמניה כל צעיר ישראלי שמגיע אליה, ובמיוחד לבירת הנאצים ברלין, הוא יהודי שמעדיף את גרמניה על פני ישראל והוא מהוה מבחינת הגרמנים הוכחה שהשואה כבר נשכחה, שליהודים כבר בכלל לא אכפת שהגרמנים רצחו ששה מיליון יהודים, שישראל היא המדינה הכי מגעילה בעולם ועוד מעט היא לא תהיה על המפה, ושבכלל חבל שהגרמנים לא השמידו את העם היהודי כולו, כי לכאורה הצעירים הישראלים שמהגרים לברלין מוכיחים שלאף אחד כבר לא אכפת ממה שהגרמנים עשו ליהודים ושאולי זה אפילו היה צודק. ככה הגרמנים מבינים ומפרשים את ההגירה היהודית לברלין והם גם דואגים שכולם ידעו שכך הם מבינים ומפרשים את זה. בנסיבות כאלה טפשי לומר שאין משמעות מיוחדת להגירה ישראלית לברלין, לעומת הגירה לניו-יורק או ללונדון או לפריס. מי שמהגר לברלין צריך לדעת שההגירה הזו משמשת את רוצחי עמו גם כדי להצדיק את השואה וגם כדי לפגוע במדינת ישראל. לכן להתחסד ולהגיד שהשואה איננה קשורה לעניין זו הוספת חטא על פשע. השואה לגמרי קשורה להכל. היא קשורה לזה שגרמניה מעודדת צעירים ישראלים להגר אליה כדי ליפות את עצמה ולהכשיר את עצמה והיא קשורה לזה שמתקיימת המולה תקשורתית שמנפחת את ההגירה הזו ומשתמשת בה לתעמולה אנטי ישראלית והיא קשורה לצורך של הצעירים הישראלים שמהגרים לברלין להכפיש את ישראל כדי להוציא את עצמם טוב, למרות שברור להם שעצם ההגירה לברלין, יותר משההגירה עצמה פוגעת בישראל – היא לא מאד פוגעת כי בישראל בניגוד לגרמניה המזדקנת הריבוי הטבעי מאד גבוה וגם העלייה לישראל, במיוחד מאירופה האנטישמית, די גבוהה – יותר משההגירה לברלין עצמה פוגעת בישראל, היא משמשת את הגרמנים לצורך הכפשת ישראל ולצורך מתן לגיטימציה לאנטישמיות הגרמנית. לכן הגירה לברלין היא בהכרח צעד פוליטי, וגם צעד עוין לישראל, מפני שזו הגירה למדינתו של העם שרצח ששה מיליון יהודים ומשתמש בהגירה הישראלית לברלין כדי לכבס ולהלבין את זה, ולכן זה ממש לא דומה להגירה לשום מקום אחר.