יום שישי, 11 במרץ 2016

טרור מאורגן



אפילו לרגע אני לא מאמינה שהטרור הפלשתיני נגד ישראלים הוא ספונטני ולא מתוכנן. הוא גם לא טרור רק של סכינים. הסכינים הם רק סמל, כמו עריפות הראשים של דאע"ש, ובעצם משתמשים הרבה מאד גם בנשק חם. הפלשתינים אמרו שהטרור של הימים האחרונים הוא בגלל הריגתה של אשה מבוגרת  שלטענתם לא עשתה דבר וסתם נורתה למות. גם לי קשה להאמין שאשה מעל גיל חמישים ניסתה לדקור חיילים ואני מקוה שיחקרו וגם יודיעו לציבור מה באמת קרה. סביר שהפיגוע שביצע בנה של האשה קשור להריגתה, אבל ריבוי הפיגועים דוקא בזמן ביקורו של סגן נשיא ארצות-הברית ג'ו ביידן לא נראה לי לרגע ספונטני ומקרי. יותר מדי הזכיר לי הכל את הביקור בישראל של גנרל זיני, שליח הנשיא בוש הבן בשנת 2002, בעיצומה של אינתיפאדת אל-אקצה. מרגע שזיני נחת בישראל כדי לתווך בין ישראל לפלשתינים בתקוה להרגיע את המצב, התחילו להתפוצץ אוטובוסים, וגם אז הפלשתינים אמרו שהם מיואשים ובגלל היאוש הכל קרה. אבל גם היהודים מיואשים, מיואשים מאד, והרבה מהיהודים חושבים שהפלשתינים רוצים להשמיד אותנו יותר מאשר לחיות איתנו בשלום. אז, בשנת 2002, כשהגנרל זיני בא והאוטובוסים התפוצצו, אמרו שאסור לתת לחמאס להצליח לערער כל ניסיון להסדר, אבל הרבה יהודים חשבו איזה מין הסדר זה שרק יש יותר ויותר אוטובוסים מתפוצצים, ומי צריך בכלל שלום אם בכל פעם שיש שיחות שלום מתפוצצים אוטובוסים, איזה מין שלום זה שמביא יותר מות ממלחמה.
בתקשורת אומרים וכותבים כל הזמן שהכל ספונטני ואין שום קשר בין הטרוריסטים והם רק מושפעים מהאוירה, אבל אני לא מאמינה שאם הכל היה כל כך ספונטני ומבודד היו מתרחשים כל כך הרבה פיגועים דוקא בזמן ביקורו של ביידן ודוקא ביפו ששם הוא ביקר במיוחד, במרכז השלום של פרס. אני בטוחה שהיה כאן מאמץ פלשתיני ליצור מופע של פיגועים כדי להפחיד את האמריקאים, אני בטוחה בגלל שזה כל כך מזכיר לי אירועים שחזרו על עצמם שוב ושוב באינתיפאדות קודמות. אני לא יודעת מה הפלשתינים רצו להשיג בריכוז הפיגועים הזה, וגם בזמן האינתיפאדה לא הבנתי מדוע הם מגבירים את הפיגועים דוקא בזמן שאמריקנים בכירים מגיעים הנה דוקא במאמץ לעזור לפלשתינים וכשהם נוסעים מכאן הם מחבבים את הפלשתינים הרבה פחות מקודם. אני מנסה להבין מדוע הפלשתינים עושים את זה וזה תמיד מזכיר לי משהו שדני רובינשטיין כתב לפני שנים, שהסיכסוך הישראלי-פלשתיני דומה לסיכסוך גירושין, שהצדדים יותר רוצים בו להכאיב זה לזה מאשר למצוא פיתרון. אני חושבת שבמידה רבה זה נכון, ושאף אחד לא אומר את האמת בסיכסוך הזה. לא שרי ממשלת ישראל שבטוחים שאם תקום בגדה המערבית מדינה פלשתינית היא רק תירה עלינו טילים כמו החמאס ותוציא נגדנו פעולות טרור, ולכן הם בכלל לא רוצים מדינה פלשתינית, למרות שהם אומרים שכן, וגם הפלשתינים, ואפשר לצרף אליהם גם את העמים הערביים האחרים, רק רוצים שנעוף מפה, והם חושבים שאנחנו חזקים בטווח הקצר, אבל שאם הם יפעילו נגדנו כל הזמן טרור בסוף נישבר ונברח מפה, ותהיה להם את כל הארץ לעצמם, ובגלל זה הם לא רוצים לקבל רק חלק מפלשתין אלא לחכות שנעוף מפה והם יקבלו הכל. השנאה כלפינו במצרים היא לא בגלל שישראל כבשה את הגדה המערבית ואת עזה, כי המצרים בעצמם לא כל כך מחבבים את הפלשתינים, אבל את היהודים הם שונאים שנאה דמונית. רוב היהודים לא מאמינים כהוא זה שייתכן שלום עם הערבים, ולכן הם גם לא מוכנים לנקוף אצבע למען השלום הזה. השנאה הערבית ליהודים היא לא רק תוצאה של הסיכסוך הישראלי-פלשתיני, היא תוצאה של הרבה מאד אנטישמיות שמשפיעה מאד על יחס הערבים ליהודים, ונפוצה בכל מדינות ערב והאיסלם.
וגם העיתונאים משקרים כשהם אומרים שהכל מקרי וספונטני, שבחור צעיר קם בבוקר ומתחשק לו לרצוח יהודי ואת זה הוא עושה מיד בלי שום אירגון ותיאום עם איש, וכאמור אני ממש לא מאמינה בזה, וזה גם לא יכול להיות, כי בהרבה פיגועים מעורבים יותר ויותר זוגות ושלשות של מחבלים, ואי אפשר לבצע את זה כך בלי לתאם הרבה תיאומים בין המחבלים. ואי אפשר להגיד שאין לאינתיפאדה הנהגה, כי חברי הכנסת של בל"ד שהם בכלל נוצרים, עלו להר הבית ועשו כל מה שאפשר להצית פיגועים בטענה שאל אקצה בסכנה, שלא לדבר על ראאד סלאח שתמיד מטיף לאלימות נגד ישראל. והערבים בישראל כמו הערבים בגדה המערבית מתחבקים איתו ותומכים בו. לאינתיפאדה הזאת יש הנהגה ויש הכוונה ויש כיוון, וצריך לעצום את העיניים נורא חזק כדי לא לראות את זה. מה שכן, העיתונאים תמיד אומרים שהאינתיפאדה נשארת איתנו ולא הולכת לשום מקום, ותמיד כשהם אומרים את זה הם נראים כל כך מרוצים מעצמם, ואני חושבת אם ניתנה להם הנבואה ובכל מקרה לא ברור לי ממה הם כל כך מרוצים. כי זה שהאינתיפאדה נמשכת זו לא בדיוק שמחה.
אני יודעת שהאנשים שאומרים שהאינתיפאדה לא מאורגנת ואין לה מטרה, ורק חלק מערביי ישראל תומכים בה, מתכוונים לטוב באמירות שלהם, רוצים למנוע שכל הציבור הישראלי יאבד תקוה ויתמלא שנאה לערבים שאנחנו צריכים להמשיך ולחיות איתם ביחד. אבל נראה לי שמשקרים והתכחשות למציאות לא יכול לצאת במקרה הזה משהו טוב. לפני שמחליטים איך להתמודד ומה לעשות, צריך להסתכל למציאות בעיניים ולראות מה בעצם קורה.