יום שלישי, 29 באוקטובר 2019

שיחות נתניהו ומוזס


לא ממש הצלחתי להאזין לכל השיחות בין נתניהו למוזס, כי הרבה פעמים לא יכולתי יותר לשמוע, כי זה היה מפחיד, ומי שהפחיד אותי זה נתניהו, ולא מוזס שניסה כל הזמן לרקום עסקה. כבר הרבה שנים אני יודעת ש"ידיעות אחרונות" זה עיתון לא רק מושחת אלא גם פלילי. פעם הצעתי להם מאמר דעה, זה היה אחרי הרבה שנים שפרסמתי מאמרי אורח ב"הארץ" ו"מעריב", שאחרי לחצים קשים משגרירות גרמניה בתל-אביב הפסיקו לפרסם את מאמרי שעסקו בעיקר באנטישמיות ובהכחשת השואה, וחפשתי במה חדשה. עורכת מדור הדעות בעיתון באותו זמן שמחה לקבל ממני מאמר, אבל המאמר התפרסם בשגיאות לגמרי לא סבירות, מאחר שנשלח במייל מהמחשב שלי לעיתון, ובכל זאת היו בו שגיאות דפוס קשות. יותר לא התפרסם שום מאמר שלי, ורק שנה אחר כך כשלחצתי על העורכת, היא אמרה שאני עשיתי שגיאות במאמר והיא לא ראתה אותן והעורך הבכיר צעק עליה שהיא לא תיקנה לי את השגיאות ושלא תפרסם אותי יותר. שלחתי לה מיד את המאמר המקורי מהמחשב שלי שכמובן לא היו בו שום שגיאות ואמרתי לה שאת השגיאות הכניסו לי אצלם, ללא ספק בזדון כדי להבאיש את שמי, ואני רוצה לדעת מי זה שצעק עליה, כי ברור לי שהוא הכניס את השגיאות בעצמו. היא נבהלה וגמגמה ואמרה שהיא תברר, וכמובן מעולם לא שמעתי ממנה מי היה אותו עורך בכיר שלימים התברר לי שבריונותו מוכרת היטב בענף, וגם התברר לי שהוא קשור גם לגרמנים וגם לאנשים שסילקו את אחי המנוח, פרופסור גלעד מרגלית, מהנהלת המכון להיסטוריה גרמנית באוניברסיטת חיפה שהוא היה ממקימיו ותפסו את מקומו. גם בעיתון "הארץ" שבאותה עת כבר היה שייך בחלקו למו"ל אלפרד נוון-דומונט, בנו של איש אס-אס ומקורבה של אנגלה מרקל, כבר לא אפשרו לי לפרסם מאמרים, אבל איש ב"הארץ" לא העלה בדעתו לסלף ולזייף את תוכן מאמרי כדי לפגוע בשמי הטוב, תופעה שנתקלתי בה רק בעיתון הזבל "ידיעות אחרונות". בזמנו שקלתי אם להתלונן במשטרה שכבר היה לי ניסיון רע עם אזלת-ידה במקרים אחרים, והחלטתי פשוט לא להכניס יותר את עיתון הזבל "ידיעות אחרונות" הביתה, ולמרות ש"ישראל היום" איננו יותר מעלון תעמולה של נתניהו ואינני מוכנה לקרוא אותו אפילו בחינם, שמחתי שהוא פגע ב"ידיעות אחרונות", שזה העיתון היחיד שנתקלתי בו במעשים פליליים ממש של עורך בכיר. את כל זה אני מספרת כדי שלא תחשבו חלילה שיש לי איזו סימפטיה ל"ידיעות אחרונות" ובוודאי לא למוזס או לאותו עורך בכיר שפגע בי ומוזכר גם בתמלילי הקלטות. מוזס הוא נוכל והוא דיבר עם נתניהו כמו נוכל, ובכל זאת נתניהו הפחיד אותי פי כמה, כי הוא נשמע גם כמו מאפיונר וגם כמו מטורף, כשאמר למוזס שאם הוא מנסה להפיל אותו הוא יילחם בו, וזאת תהיה משימת חייו. האיש שעמד שלוש-עשרה שנים, מתוכן עשר שנים ברצף בראש מדינת ישראל, אמר שמשימת חייו תהיה לחסל מו"ל של עיתון שמפרסם ידיעות שאינן נוחות לו, כי היה ברור שעל זה מדובר, על זה שפורסמה בעיתון ידיעה על התביעה של אב הבית במעון ראש הממשלה בבלפור מני נפתלי שזה דבר שקרה במציאות, ומוזס הסביר שהידיעה, שהיתה ראויה להתפרסם בעמוד הראשון בהבלטה, נדחקה אחורה ולמטה בעיתון, בתקוה לרצות את נתניהו לרקום איתו עסקת צמצום של פרסומי "ישראל היום" שכל כך פגע כלכלית ב"ידיעות אחרונות", דבר שמאד שימח אותי כי ראיתי בו את נקמתי הפרטית בעיתון הנאלח הזה, ולא ממש אכפת לי אם גם הזבלון "ידיעות אחרונות" וגם האשפתון "ישראל היום" ייעלמו מהעולם, אבל עדיין מפחיד פי כמה ממו"ל מושחת של עיתון צהוב ראש ממשלה שמשימת חייו היא לחסל מו"ל שאיננו מלקק לו. זה אלים, מאפיונרי ומטורף שראש ממשלה של מדינה קטנה עם בעיות ביטחוניות גדולות ממנה יתעסק בלחסל מו"ל שמפרסם ידיעות לא נוחות לו, ויאיים על המו"ל כמו ראש ארגון פשע שהוא יחסל אותו, גם אם מדובר בחיסול כלכלי ולא ברצח. ראש ממשלה שככה מדבר וככה חושב הוא סכנה למדינה שלו, כי רק אדם שאיבד לגמרי פרופורציות וקשר עם המציאות יכול לאיים ככה על מו"ל, בגלל דברים שנכתבים בעיתון שלמחרת עוטפים בו דגים, וראש ממשלה צריך קודם כל פרופורציות, לדעת מה חשוב ומה שולי, ובשיחת האיומים שלו עם מוזס נתניהו מפגין חוסר פרופורציות גמור. הוא מתעסק בפרסומים של מוזס כאילו היה איש עולם תחתון שעיתונאי חשף אותו והוא מנסה להשתיק את העיתונאי באיומים לחסל אותו, ולא כמו ראש ממשלה שצריך לדעת שמשימת חייו היא לדאוג לתושבי המדינה שלו ולא לרדוף עיתונאים כדי שיפחדו לפרסם עליו ידיעות שאינן נוחות לו, למרות שהן עובדה. והיה משפט אחד שנתניהו אמר שלא הבנתי איך לא הזדעזעו ממנו בתקשורת, וזה המשפט שהוא אמר שאין לו בעיה עם דעות אלא עם ידיעות, כלומר שלא אכפת לו שיכתבו עליו דעות שליליות, אבל מה שחשוב לו שלא יכתבו עליו ועל משפחתו דברים לא מחמיאים שהם אמת, שהוא רוצה שהעיתונים לא יסקרו את המציאות שזה תפקידם אלא יעוותו אותה כדי שראש הממשלה ומשפחתו ייראו תמיד באור חיובי ולעולם לא ייראו רע, וראש ממשלה שדורש דברים כאלה איננו דמוקרט אלא דיקטטור, ואמנם מו"ל עיתון מושחת זה מצער, אבל ראש ממשלה שהוא מטורף ומאפיונר ודיקטטור זה מצמרר, וזה ראש הממשלה שלנו בינתיים.