יום שישי, 4 בפברואר 2022

"גילוי האמת" הוא ספין

 


זוכרים איך התחילה פרשת השימוש המשטרתי בתכנות ריגול, בעקבות סדרת כתבות של תומר גנון בעיתון "כלכליסט"? אז משך את תשומת הלב דיווח על שתילת התוכנה בטלפונים של ראשי מחאת "הדגלים השחורים" נגד נתניהו, מה שהצביע על שימוש בתוכנת הריגול בתקופתו של השר אמיר אוחנה, למטרה הפוליטית הברורה של שימור שלטונו של נתניהו. וכן, דובר גם על האזנה לראשי ערים ופוליטיקאים שנחקרים בעבירות שחיתות, אבל עיקר השיח נסב על שימוש בתוכנה לדיכוי המחאה נגד נתניהו, מה שלא הפתיע את מי שנכח בהפגנות, או במקרה שלי – מי שמתגורר בקרבת בית ראש הממשלה, והיה עד כמוני לניסיון המשטרתי לחסום הגעת מפגינים לבלפור, לניסיון לעצור מפגינים ולחקור אותם מי הם כדי להרתיע אותם מלהצטרף להפגנות, למעצרים אלימים של מפגינים ללא כל סיבה, להטלת קנסות על מפגינים – או על עוברי אורח שנקלעו למקום – על עבירות מופרכות ומומצאות למטרת התנכלות בלבד, לניסיון למנוע ממפגינים לשוב לביתם, ולסתם אלימות כלפי מפגינים ללא כל סיבה. שום דבר בהתנהלות המשטרה כלפי המפגינים נגד נתניהו לא נשא אופי דמוקרטי. סביבת בית ראש הממשלה בימי ההפגנות נראתה כמתחם שלטוני בדיקטטורה ברוטאלית, שבה ממקדות רשויות האכיפה את כל עוצמתן בדיכוי מתנגדי השלטון ואינן בוחלות באמצעים.

והנה הפלא ופלא -לאחר ששמענו שלא היה שום שימוש לא חוקי בתוכנות הריגול, בוודאי לא נגד מנהיגי המחאה, מתברר כי נמצא קורבן אחד ויחיד לריגול משטרתי, הלא הוא עד המדינה שלמה פילבר שצפוי להתחיל בקרוב את עדותו בבית המשפט נגד נתניהו. רק לו האזינו באופן בלתי חוקי. ריגול אחר מנהיגי המחאה נגד נתניהו בחסות משרתו אמיר אוחנה בתפקידו כשר המשפטים מטעם? לא היה ולא נברא. אוחנה אפילו הכריז שבמשטרה יש תרבות שקר. לא נגד מפגינים שהואשמו בהאשמות שוא והוכו באלימות על ידי אנשי משטרה ללא כל סיבה. תרבות השקר במשטרה על פי אוחנה תחומה אך ורק לחקירות נתניהו. כשהוא היה שר המשטרה, השוטרים שכולנו ראינו מכים באלימות מפגינים נגד נתניהו, פעלו רק על פי החוק. אוחנה הוא בכלל ממחנה הצדיקים שרק שומרים על זכויות האזרח, בעיקר אזרח אחד שהיה במקרה ראש הממשלה שמינה אותו לתפקיד.

אינני חולקת על העובדה שהמשטרה האזינה לשלמה פילבר. אבל לטעון שזה המקרה היחיד, שרק נגד נתניהו הופעלה תוכנת ריגול ותו לא, שמכל החקירות והמשפטים שניהלה המשטרה רק בנתניהו לבדו נהגו שלא כחוק, וכל האלימות חסרת הבסיס נגד מתנגדי נתניהו או בכל מקרה אחר התנהלה בדיוק על פי החוק ורק באמצעות צווי שופט חוקיים? לא רק שאינני מאמינה לכך, אלא שבעיני כל "גילוי האמת" הזה איננו אלא ספין של אנשי נתניהו במשטרה, ונתניהו קידם ודחף את מקורביו ועושי דברו לא רק בתקשורת, אלא גם במשטרה, שבמשך שנתיים שבהן ניסה לשוא להקים ממשלה בראשותו מנע מינוי קבוע של מפכ"ל משטרה והניח למשטרה להתנהל בראשות ממלא מקום מפכ"ל שהיה כמובן נתון למרותו הרבה יותר מאשר מפכ"ל קבוע. כעת מנסים לשכנע אותנו שרק המפכ"ל שנתניהו קיוה כנראה לתמרן לטובתו ולא צלח בידו, רוני אלשיך, כפי שקיוה שמנדלבליט כיועץ משפטי לממשלה יסגור את התיקים נגדו ולא צלח בידו, ובקיצור רק מי שאכזב את ציפיותיו של נתניהו לשרת את עניינו הפרטי אשם בשימוש פסול בתוכנות ריגול. בעיני זה ספין במלוא מובן המלה – סיבוב והטיית תשומת הלב מהשימוש הלא דמוקרטי בתוכנות ריגול ובכל אמצעי אחר לדיכוי המחאה נגד נתניהו, לניסיון להציג את נתניהו כקורבן היחיד להפרת זכויות משטרתית, על פי השקר שפומפם לנו ללא הרף "לא ביבי לא חוקרים" – רק הצדיק התמים והטהור נתניהו נפל קורבן לחוקרי משטרה תככנים ורשעים שביקשו לקעקע את שלטונו של אהוב העם נתניהו שבאופן מוזר לא זכה ברוב קולות העם ובארבע מערכות בחירות שגזר עלינו דוקא הפסיד את השלטון, עד שלבסוף הפסיד אותו כליל. אבל המקורבים שטיפח עודם פועלים למענו בכל הכוח, וכוחם כלל איננו מבוטל, וכך בעולם ההפוך שלנו אנו אנוסים לשמוע הטפות מוסר מאמיר אוחנה ומהליכודניקית החדשה אתי כרייף, שמורים לנו דיעה ממקום הכבוד שלהם במיניסטריון האמת של נתניהו.