יום חמישי, 22 בספטמבר 2022

הומוסקסואלים לא שמאלנים

 

הילו גלזר ריאיין במוסף "הארץ" מיום ששי האחרון (16.9.22) קבוצת הומוסקסואלים ימנים, שחלקם תומכים באיתמר בן-גביר ומשתפים פעולה עם שפי פז במאבק לגירוש אפריקאים מתל-אביב. הם אומרים דבר נכון: זכותם לתמוך במי שמייצג את דיעותיהם הפוליטיות, והם חושבים שגם היחס בימין הלאומני להומוסקסואלים משתנה עקב ההבנה שיש הומוסקסואלים שתומכים בימין הלאומני, וטוענים שבעקבות פעילותם איתמר בן-גביר, בצלאל סמוטריץ' ואפילו אבי מעוז ממפלגת נועם שינו את יחסם להומוסקסואלים.

אינני יודעת אם איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' שינו את דיעותיהם לגבי הומוסקסואלים. ככל מי שהשתתף במצעדי הגאווה בירושלים בשני העשורים הקודמים, אני זוכרת היטב את איתמר בן-גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל עומדים מאחורי מחסום המשטרה בפינת קינג ג'ורג'-רמב"ן ומקללים את הצועדים. היו גם סדינים שניתלו ממרפסות ברחוב שעליהם נכתבה בטוש שחור פראפרזה על פסוק י"ג בויקרא פרק כ' הגוזר מות על משכב זכר. אני זוכרת את המלים "מות יומת" על הסדינים הלבנים שהזכירו לי את אנשי הקוקלוקסקלאן נאספים עטויי סדינים לערוך לינץ' בשחורים והטילו עלי אימה. זה תמיד התחבר לי עם רצח רבין – שני הדברים שאיתמר בן-גביר תמיד יתקשר אליהם בתודעתי הם הנפנוף שלו בסמל המכונית של רבין באמירה שהם יגיעו גם לרבין עצמו - והם אכן הגיעו - והעמידה שלו מעבר למחסום במצעדי הגאוה, ומשום מה נחרת במוחי גם ביקורו של השר המנוח יעקב נאמן במערת המכפלה כשבן-גביר עמד וצרח עליו. נאמן התעטף בטליתו ושתק, ונדמה היה לי שבן-גביר צורח עד אין קץ ואיש איננו משתיק אותו. גם זה היה מפחיד. אני לא מאמינה שאיתמר בן-גביר השתנה במשהו, אבל זו כמובן זכותם של הומוסקסואלים לתמוך באיתמר בן-גביר, אם זה מה שהם מאמינים בו. תמיד אמרתי את זה לחברותי ממר"ץ שהיו להן ילדים הומוסקסואלים שהצביעו כמותן למר"ץ, והיום חלקם מצביעים לרשימה המשותפת, תמיד אמרתי להן שההומוסקסואלים לא חייבים להצביע למר"ץ, וטבעי שהומוסקסואלים תומכים בכל המפלגות, כי ילדים הומוסקסואלים נולדים בכל המגזרים ובכל האמונות, וגם לחרדים ולימנים יש ילדים הומוסקסואלים שטבעי שיחשבו כמו הוריהם ויצביעו בהתאם.

אולי ההומוסקסואלים שהילו גלזר ריאיין לכתבה הזו או ההומוסקסואלים הימנים בכלל גרמו לשינוי במפלגות הימין, ואולי לא, אבל אין שום דבר מפתיע בהומוסקסואלים ימנים. היו הרבה הומוסקסואלים במפלגה הנאצית, למרות שהיא רדפה הומוסקסואלים, ויש עוד יותר הומוסקסואלים במפלגות האוהדות לנאצים באירופה בעשורים האחרונים. אלה מפלגות שמעריצות את הגוף הגברי והיופי הגברי ואת הגבריות בכלל, והדבר הזה קוסם להרבה הומוסקסואלים. יירג היידר שעמד בראש מפלגת החירות האוסטרית נהג להצטלם בנוף ירוק עם אשתו ושתי בנותיו הנאות, כולם לבושים בתלבושת אוסטרית מסורתית, אבל היה ידוע לכל שהוא הומוסקסואל בארון, ולאחר מותו בתאונה נחשף בן זוגו לתקשורת. הומוסקסואלים פעלו בעשורים האחרונים בתנועות לאומניות אוהדות לנאצים בכל רחבי אירופה, ואכן תנועות אלה ממעטות לרדוף הומוסקסואלים ואפילו תומכות בהם כנגד מטיפים מוסלמים שמגנים הומוסקסואליות ומצדיקות את רדיפת המהגרים בטיעון של רדיפת ההומוסקסואלים באיסלם. ההומוסקסואלים שריאיין גלזר דומים מאד לעמיתיהם בימין הלאומני באירופה שממוקד בעיקר ברדיפת מהגרים ולעתים אף מציג את עצמו כאוהד ישראל ואפילו תומך במתנחלים. רק בישראל חושבים שהומוסקסואלים הם בהכרח שמאלנים תל-אביבים רכי דיבור שמצביעים למר"ץ.

ייתכן שההומוסקסואלים שתומכים בימין הלאומני פועלים נגד האינטרס שלהם עצמם, אבל זו זכותם וזה עניינם. מה שחשוב הוא שהשמאל והליברלים בישראל יתפכחו מהתחושה שתמיכה בהומוסקסואלים ובדרישותיהם היא בהכרח תמיכה בזכויות אדם. בניגוד לקהילות הומוסקסואליות במערב שנלחמו למען נישואים הומוסקסואלים, ציבור ההומוסקסואלים בישראל ממקד את מאמציו בקידום פונדקאות בארץ גם להומוסקסואלים, כדי שזוגות הומוסקסואלים לא יצטרכו להכיר באמותיהם יולדותיהם של ילדיהם ובזכויותיהן כאמהות, ויוכלו להעמיד פנים שלילדיהם יש רק אבות ואין בתמונה אישה, ובקיצור כדי שלא יצטרכו להביא ילדים לעולם בהורות משותפת שמכבדת את זכויותיהן של האמהות. למרות האכזריות והניצול המחפיר והמסוכן של נשים בעסקות פונדקאות, תומכים בהן רבים מתוך מחשבה שכל תמיכה בדרישות של הומוסקסואלים היא תמיכה בקידמה ובנאורות. למרבה הצער לא זה המצב. פונדקאות מאפיינת מדינות נחשלות כמו הודו ונפאל ומדינות כמו ארצות-הברית שמצב זכויות הנשים בהן הוא בכי רע ורבות מהנשים שם אינן זכאיות אפילו לחופשת לידה. קיום פונדקאות בישראל, עבור הטרוסקסואלים והומוסקסואלים כאחד, היא חרפה. מכיוון שכוחה הכלכלי של הקהילה ההומוסקסואלית גדול, שכן זו קהילה של גברים בלבד שנהנית מהעדיפות הכלכלית שיש לגברים, קל לה לתרגם את כוחה הכלכלי לכוח פוליטי שמקדם ניצול נשים כרחם להשכיר. לכך מצטרף כוחה העצום של תעשיית הפריון הישראלית שמגלגלת סכומי עתק ושולחת זרועות גם למדינות נחשלות כמו גיאורגיה ומקימה שם בתי חולים לפונדקאות שמנצלים את הנשים המקומיות דלות האמצעים והבלתי מוגנות. גם בג"ץ מסייע להרחבת הפונדקאות כאילו מדובר בשירות לקוחות ולא בניצול מחפיר של נשים כאינקובטורים חיים.

ייתכן שההומוסקסואלים שתומכים בימין פועלים נגד האינטרס של עצמם וייתכן שלא. מה שבטוח הוא שנשים שתומכות בפונדקאות פועלות נגד האינטרס של ציבור הנשים, שהליך הפונדקאות הופך מבנות אדם למכונות לייצור ילדים למכירה לכל המרבה במחיר.

 

הודעה לקוראים ולעוקבים:

הבלוג נפרץ בחודש מאי וכל העוקבים נחסמו והמנגנון חובל כך שגם עוקבים חדשים ייחסמו. אני כמובן לא חסמתי איש ואינני יכולה לבטל את החסימות. ייתכן שנגרמו גם נזקים נוספים. אני מבקשת מהקוראים לסייע לי להפיץ הודעה זו, וכן לסייע לי להפיץ קישורים לבלוג ולרשימות בו, ואני מקוה שחברת גוגל תתקן את החבלות.