יום רביעי, 22 בפברואר 2023

לא חיבוק ולא התנצלות

 

יאיר לפיד עצבן אותי כשהוא שלח לטלי גוטליב חיבוק. חברת כנסת שמאשימה את נשיאת בית המשפט העליון בפיגוע אכזרי כדי להצדיק פגיעה אנושה במערכת המשפט ובדמוקרטיה, לא צריכה לקבל חיבוק, גם אם מפגינים חסמו את היציאה מביתה ומנעו מבתה האוטיסטית לעלות על ההסעה למוסד הלימודי שלה. אם חברי כנסת מנצלים את כוחם כדי להפוך את מדינת ישראל לדיקטטורה, לא נורא שמפגינים יחסמו את היציאה מביתם לכמה שעות. אני לא עשיתי שום דבר רע וכמעט בכל יום, או שמונעים ממני לצאת מהבית ואני צריכה לחכות או ללכת מסביב, או שבדרכי הביתה עוצרים אותי שוטרים וגם את כל עוברי האורח האחרים ואומרים לנו לחכות עד שהרכב של נתניהו ייצא מהבית או יחזור הביתה, ואנחנו לא נושאים בתפקיד רשמי ולא מנצלים לרעה את הכוח שאין לנו. נמאס כבר מהרפיסות של האופוזיציה ומנהיגיה שמתנהגים כאילו התארחו לתה מנחה אצל המלכה המנוחה אליזבת, ולא כמו אנשים שחבורת פושעים ובריונים השתלטה להם על המדינה והם צריכים להיאבק על חייהם. בעצם מהרגע הראשון היה ברור שהם לא מתאימים להנהיג את המחאה, ומזל שיש אנשים אחרים שמארגנים את המחאה יפה מאד ומנהיגי האופוזיציה בכנסת רק נגררים אחרי המוחים, וכל מה שנשאר זה לקוות שהם לא יזיקו למחאה.

אי אפשר להנהיג מחאה כשכל הזמן מפחדים מה יגידו עליך, ועוד כשנלחמים מול מסית שקרן חסר בושה וחסר מעצורים כמו נתניהו, שמאשים את המפגינים שאיימו לרצוח אותו, דבר שלא היה ולא נברא. הוא ושופרותיו הם אלה שמסיתים נגד המפגינים ומחפשים הצדקה לדכא אותם באלימות, בדיוק כמו בהפגנות בבלפור, כשכל הזמן האשימו את המפגינים בהאשמות שווא כדי להצדיק את אלימות השלטון כלפיהם. השב"כ מפחד מההסתה ומדבר במלים כלליות, אבל כולם יודעים שמי שמסוכן הם חסידי נתניהו ולא המפגינים נגדו. אתמול כשהלכנו להפגנה הגדולה מישהו, במבטא מרוקאי בולט, צעק עלינו: "שתישרפו כולכם כמו שהיטלר שרף אתכם בגרמניה." ככה נשמעים חסידי נתניהו, שמספרים להם שכל המפגינים אשכנזים עשירים, ושבשואה רצחו רק אשכנזים, שלשני הדברים אין קשר למציאות. אבל כמו שנתן אשל אמר על תומכי נתניהו, השנאה זה מה שמלכד אותם, וחוץ משנאת חינם וגזענות אין שם כלום. נתניהו בעצמו הוא כידוע מכחיש שואה שטען שהיטלר לא רצה להרוג יהודים ושהמופתי של ירושלים שכנע את היטלר להרוג את היהודים, וככה הוא ניסה להאשים בשואה את הערבים, ורק אחרי שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תיקנה אותו והסבירה שהיטלר והגרמנים אשמים בשואה, לא הערבים ואפילו לא מתנגדי נתניהו, מכחיש השואה נתניהו נאלץ להתנצל.

הנאום של יריב לוין בכנסת היה שיא השיאים, כשהוא התלונן שבהתנתקות לא ערכו איתם הידברות. הוא שכח שאת ההתנתקות עשה אריאל שרון כשעמד בראש הליכוד וכיהן כראש ממשלה מטעם הליכוד, המפלגה שיריב לוין היה פעיל בה מאז היותו סטודנט, ושאם יש לו טענות שההתנתקות נעשתה ללא הידברות, שיבוא בטענות לעצמו. בכלל שומעים לאחרונה בלי סוף על ההתנתקות ונדמה שבליכוד מנסים לשכתב את ההיסטוריה ולהציג את ההתנתקות כמשהו שהשמאל עשה לימין, ולכן צריך להתנקם בשמאל, וכנראה שיריב לוין, שהוא שקרן ומנוול לא פחות מנתניהו, חושב שאם הוא יאשים את השמאל ואולי גם את בית המשפט העליון בהתנתקות ויחזור על השקר הזה הרבה פעמים, בסוף יאמינו לו. אין שקר מוגזם מדי בשביל אנשי הליכוד ואין דבר שהם לא יאשימו בו את השמאל, כולל דברים כמו ההתנתקות שהם בעצמם עשו, ולכן לא צריך להתרגש מהשקרים שלהם ולא צריך לפחד להיאבק בהם ולהפגין נגדם, ולא צריך להתנצל כל הזמן כאילו יש למתנגדי נתניהו סיבה להתנצל. מי שצריך להתנצל על השקרים וההכפשות וההסתה זה קודם כל נתניהו והבן הנאלח שלו וכל מקורביו, שמנסים עכשיו להעביר חוק שמותר לנתניהו ומשפחתו לקבל תרומות, כדי שיאיר נתניהו לא יצטרך לשלם בעצמו את הפיצויים שבית המשפט חייב אותו לשלם לאנשים שהוא הכפיש, לצד החוק שהמדינה צריכה לממן גם את בית נתניהו ברחוב עזה וגם את הווילה שלו בקיסריה, כאילו לא מספיק שאזרחי ישראל מממנים לו בית אחד וצריך גם לממן לו שהות בסופי שבוע בווילה עם הבריכה. כמובן גם מסדרים תקציבים מיוחדים לשרה נתניהו וגם מגדילים כמעט פי שניים את תקציב הביגוד שהמדינה מממנת לזוג, שרכושם נאמד בעשרות מיליונים. אבל חינוך חינם לגיל הרך שהיתה הבטחת הבחירות הכי בולטת של נתניהו, איש איננו חושב לקיים. בעצם העלו את מחירי המעונות לפעוטות. במדינות אחרות אנשים מתקוממים על העלאות מחירים, על העלאת מחיר הלחם או הבצל. אנחנו מוחלים על מחיר הלחם והבצל, אבל לא נסכים שיהרסו לנו את המדינה ויכפו עלינו דיקטטורה ללא זכויות אדם וללא כל הגנה משרירות לב השלטון המושחת ששולח את בריוניו להפגנות עם שלטי ענק "שמאלנים בוגדים". אנחנו נפגין ונפגין ולא נתנצל על אי הנוחות שנגרמת למהרסינו ומחריבינו המעלילים עלינו עלילות ומשקרים ומשקרים ומשקרים.