יום שני, 8 באפריל 2024

עם לא מצוין

 

האמירה הכי מעצבנת שאני שומעת עכשיו בכל מקום היא שהממשלה זוועה, אבל העם שלנו מצוין. אם העם שלנו כל כך מצוין, למה הוא בחר ממשלה שמורכבת מנתניהו, סמוטריץ', בן-גביר, דרעי וגולדקנופף? איך עם מצוין יכול לבחור ממשלה כזאת? איך עם מצוין בוחר שוב ושוב לראשות הממשלה באדם כמו נתניהו, שהאנוכיות הקיצונית שלו, החזירות, הנהנתנות, העמדת האינטרסים האישיים לפני טובת המדינה, הרשעות, השקרנות, הנקמנות, הפלגנות, עלייתו לשלטון על גופתו של יצחק רבין שנגדו הסית בסגנון שלא היה מוכר בישראל לפניו, הרברבנות ללא כיסוי, גרירת ישראל לארבע מערכות בחירות בזו אחר זו, הסירוב לכבד את ממשלת בנט-לפיד והתרת דמו של בנט שבנס לא הסתיימה ברצח פוליטי נוסף, כל אלה היו ידועים ומוכרים לציבור היטב, כשבחר בו בפעם הששית להרוס את מדינת ישראל? לא רק השלטון צריך לקחת אחריות למעשיו, גם הבוחרים שבחרו בשלטון נפשע, ובכך המיטו אסון נורא על עצמם ועל עמם, צריכים לקחת אחריות למעשיהם. נכון שנתניהו הבטיח לטפל בטרור וביוקר המחיה, ולא סיפר לבוחרים שעיקר עניינו הוא להשתלט על מערכת המשפט כדי להבטיח לעצמו זיכוי מכתבי האשמה נגדו, אבל הציבור הכיר אותו מספיק שנים כדי לדעת עם מי יש עסק, ובכל זאת בחר בו שוב, ובכך המיט אסון נורא על המדינה כולה והביא להרס חבלי ארץ שלמים במדינת ישראל שנבנו וטופחו במשך מאה שנות חלוציות, שאותה ואת ערכיה רמס הליכוד ברגל גסה מאז שעלה לשלטון.

ואיך הלך הציבור שולל אחרי ההבטחות למיטוט החמאס ממי שבמשך שנים הסביר שהחמאס הוא נכס לישראל, דאג למימון החמאס ואחרי כל מתקפה נוספת של החמאס על ישראל הגיב במתן הטבות לחמאס ובהחלשת ורמיסת הרשות הפלשתינית שעמה יש לישראל תיאום בטחוני, לא מושלם אבל משמעותי מאד. איך הסכין הציבור עם הניהול המרושל של המלחמה, ללא תכנית מסודרת, ללא מטרות מוגדרות מלבד מליצות ריקות על מיטוט וריסוק החמאס, תוך דחיית האפשרות היחידה לדחוק את החמאס משליטתו ברצועה – החזרת הרצועה לשליטת הרשות הפלשתינית, שרק בשיתוף פעולה איתה יהיו מדינות ערב המתונות מוכנות להכניס את צבאן לרצועה ולסייע לשמירת השלום. כיצד לא הבין הציבור שנתניהו עושה הכל כדי להשאיר את חמאס ברצועה, והטבח בשמחת-תורה לא שינה דבר בהשקפת עולמו ובדרך התנהלותו, בבחירתו להעדיף את ארגון הטרור הקיצוני והאכזרי ללא גבול על פני הקמתה של מדינה פלשתינית שמנהיגיה מוכנים לחיות לצד ישראל ולא חולמים למחוק אותה מעל פני האדמה כמו אנשי החמאס, ששאיפתם לכבוש את ישראל ולמחותה מעל פני האדמה כה חזקה, שהם היו משוכנעים שכך אמנם יקרה, ומתוך שאיפותיהם ההזויות פעלו באכזריות חסרת מעצורים ובלתי נתפסת בקיצוניות שלה. מי שלא מסוגל להבחין בין הרשות הפלשתינית לבין החמאס, ומעדיף ארגון מפלצתי ברצחנותו ושפלותו על פני אנשים שמוכנים לפשרה ודו-קיום עם ישראל, חזקה עליו שיביא על ארצו אסון, שכך אכן קרה.

גם כעת ממשיך נתניהו לשקר: הוא מדבר על מלחמה כאשר כבר שבועות שצה"ל הפחית את כוחותיו ברצועה וצמצם את פעילותו בעיקר לשמירת בטחון חייליו, אבל נתניהו ממשיך לדבר על מלחמה שאיננה נגמרת כדי לדכא את יריביו הפוליטים ואת הרבים שמאסו בשלטונו, שהופך מיום ליום ליותר גחמני, יותר אלים כלפי מתנגדיו ופחות ופחות דמוקרטי. ברשימתי הקודמת כתבתי על אלימות השוטרים שראיתי ביום שלישי בערב כנגד מחאת משפחות החטופים. מאז שמעתי עדויות נוספות על האלימות הקשה שהפעילו שוטרים באותו ערב ובהזדמנויות נוספות כלפי משפחות החטופים ותומכיהן ללא כל הצדקה, כשהם מאשימים את המוחים באלימות נגד המשטרה, שהגיעה לרחוב עזה הרבה לפני משפחות החטופים עם פרשים, מכת"זיות ובואש, בכוונה לדכא את מחאת משפחות החטופים שהחלה לצבור תאוצה, כאשר הציבור מבין יותר ויותר שהממשלה מונעת גם את החזרת החטופים וגם את הניצחון על החמאס. שיתוף הפעולה בין בריוני משטרת בן-גביר לבין תעמולת נתניהו מושלם: כששוטר הטיח מפגין בשוטרת שנפגעה ופיה שתת דם, שיקרה המשטרה שמפגין היכה שוטרת. למרבה המזל היה תיעוד שהוכיח כי המשטרה היא שנהגה באלימות ולא המפגין, והמשטרה נאלצה לחזור בה מההאשמה. כעת ינסו מן הסתם לפטור מעונש את דורס המפגינים שהוא ובנות לווייתו תועדו מקללים את המפגינים כמנהג הביביסטים לפני הדריסה. עם מצוין לא מפקיר בשנית אנשים שנחטפו מביתם בגלל הפקרה שטנית של ממשלה שדואגת רק לאינטרס של עצמה ולא עוזר לממשלה זדונית ומנוולת להתנכל למשפחות של חטופים ולא נותן לגיטימציה להתרת דמם. עם מצוין קם לתמוך בבניו ובנותיו החטופים והמעונים ולא מתייחס אליהם כאילו סבלם איננו מעניינו וכאילו מישהו עושה להם טובה, כאשר המדינה שהפקירה אותם היא זו שמחוייבת להצילם, והעם שבחר בממשלה הנוראה צריך לא רק לבקש מהם סליחה, אלא לקום ולהילחם למענם ולא להפנות להם את גבו כשחייהם בסכנה. אבל העם שלנו גרוע ולכן יש לו ממשלה איומה, ולכן הוא סובל ויסבול עוד הרבה, עד שיקום ויסלק את ממשלת הזוועה.