יום שישי, 2 באוקטובר 2020

שרלוט קירק נגד ג'ימס פאקר ומשפחת נתניהו

 

את הידיעה הזאת קראתי תחילה בזווית העין כשישבתי לאכול, אבל מאז שקראתי אותה היא איננה נותנת לי מנוח. איתי שטרן כתב אותה במוסף "גלריה" של עיתון "הארץ" והיא הופיעה תחת הכותרת "שרלוט קירק נגד הוליווד" (1.10.20). שרלוט קירק היא שחקנית בריטית צעירה שרצתה לשחק בסרטים בהוליווד. היא הגישה תביעה נגד ג'ימס פאקר, איל ההון האוסטרלי שהיה שותפו של ארנון מילצ'ן וקנה וילה סמוכה לזו של משפחת נתניהו בקיסריה שבני המשפחה השתמשו בה לעתים כאילו היתה גם שלהם. התפרסם גם שפאקר אירח את יאיר נתניהו בדירתו במלון דירות בתל-אביב ובאחוזתו בארצות-הברית, ואף מימן לו חופשות. יאיר נתניהו אמר למיטב זכרוני שפאקר הוא חברו, וזה נשמע לי מוזר כי פאקר מבוגר ממנו בערך בעשרים שנה. בעצם גם בנימין נתניהו אמר שארנון מילצ'ן חבר שלו ובגלל זה הוא נתן לו מתנות.

הידיעה של איתי שטרן מתבססת על פירסום של המגזין Holywood Reporter שהוא שבועון בידור שעוסק בעיקר בתעשיית הסרטים ובמה שמסביבה, והידיעה של המגזין מבוססת על כתב התביעה שהגישה שרלוט קירק נגד ג'ימס פאקר. את מה שהצלחתי להבין מתוך הידיעה אני מנסה לסדר על פי מה שנראה לי כסדר הדברים הנכון, שהוא כפי שנראה לי כזה:

ג'ימס פאקר ניהל חברת הפקה יחד עם שותפו הבמאי ברט ראטנר, והאחרון הכיר בינו לבין השחקנית המאד צעירה שרלוט קירק, שאיתה ניהל ג'ימס פאקר רומן.

האירוע נשוא התביעה התרחש בשנת 2013. פאקר הביא את שרלוט קירק למפגש במלון פאר עם קווין צוג'יהרה, מנכ"ל ויו"ר אולפני וורנר, ואמר לה שהפגישה עם צוג'הרה היא הזדמנות חייה לקדם את קריירת המשחק שלה. הוא לקח אותה לסוויטה הנשיאותית שבה חיכה לה צוג'יהרה עירום ודרש ממנה לקיים עמו יחסי מין. היא ניסתה לצאת משם אך ג'ימס פאקר, איש גדל-גוף, חסם את דרכה וגם הציע לה שלושים אלף דולר כדי שתסכים לשכב עם צוג'יהרה. קירק הסכימה, לדבריה מפני שחששה שסירוב ישים קץ לקריירת המשחק שלה שבקושי התחילה. בדיעבד התברר לקירק שימים אחדים מאוחר יותר נחתמה בין פאקר וראטנר לבין צוג'יהרה עסקת ענק שבמסגרתה מכרו את חברת ההפקה שלהם לאולפני וורנר בסכום של 450 מיליון דולר, ושפאקר שלח אותה לצוג'יהרה כדי לשכנע אותו לחתום על העיסקה.

צוג'יהרה סידר לקירק תפקיד קטן בסרט "אושן 8" והיא דרשה ממנו תפקידים נוספים, וכך גם מברט ראטנר, שענה לה שהוא לא חייב לה כלום, ושהיא זו שחייבת לו על כל הכסף שג'ימס פאקר שילם לה.  

עורך הדין של פאקר אמר להוליווד ריפורטר ששרלוט קירק ובן זוגה הנוכחי הבמאי ניל מרשל סוחטים את פאקר. עורך הדין של קירק אמר שקירק היא על הרצף האוטיסטי ושחבורה של גברים עשירים ניצלו אותה.

הדבר שהכי זיעזע אותי בסיפור של שרלוט קירק הוא האופן שבו ג'ימס פאקר חסם את דרכה ומנע ממנה לברוח. אני מרגישה מחנק כשאני חושבת על כך. שרלוט קירק איננה טוענת שנאנסה, אבל אני חושבת שזה אונס לכל דבר, אפילו אם היא הסכימה בסופו של דבר מחשש לקריירה שלה, או מתקוה שקיום יחסי מין עם צוג'יהרה יקדם את הקריירה שלה. אפילו אם נניח ששרלוט קירק היא אשה ששכבה מרצונה עם גברים חזקים בתעשיית הקולנוע, ושאין לה שום הפרעת אישיות שמקלה על אנשים לנצל אותה, זה איננו משנה דבר לגבי העובדה שפאקר סחר בה כמו בחפץ, ניהל איתה רומן וסירסר בה, ושצוג'יהרה ניצל את מעמדו כדי לשכב איתה, ושלצורך חתימת עסקת ענק בין שתי חברות בתעשיית הסרטים הקריבו אותה כאילו היתה בקבוק שמפניה שפותחים כדי לחגוג חתימת עסקה.

ואז לא יכולתי שלא לחשוב על יאיר נתניהו משוחח עם חבריו בהקלטה שהקליט אותו הנהג שהסיע אותם למועדון חשפניות ומדבר על החברה שלו כאילו היתה סחורה שמעבירים מיד ליד, וחשבתי שאולי הוא באמת חבר של ג'ימס פאקר ואלה ערכי המוסר בחוגם של האנשים האלה, שמשפחת נתניהו כל כך אוהבת להסתופף בחברתם: גברים עתירי כסף שסוחרים בנשים. ואלה הערכים של בנימין נתניהו שאומר על עצמו שהוא בליגה אחרת מן היריבים שלו, כי הוא מסתובב עם ג'ימס פאקר ועם ולדימיר פוטין ועם דונלד טראמפ, ושלושתם מתייחסים לנשים כמו לבובות משחק.

ומי שזאת צורת החשיבה שלו על נשים לא פלא שלא אכפת לו ששבעים אחוז מהמוצאים לחל"ת הם נשים, והמאמץ שלו איננו להגן על הנשים אלא לבטל בתואנה של מאבק בקורונה את הזכות הכי בסיסית של נשים להגנה מפיטורין בזמן הריון, ואלפי נשים בהריון פוטרו במהלך הסגר הקודם בברכתו של נתניהו, שתמיד שמח לכל תירוץ כדי לקעקע הגנה על עובדים חלשים. והיחס שלו לעובדי משק ביתו הוא בדיוק היחס שלו לאדם העובד בכלל ולנשים עובדות בפרט. ושרה נתניהו הרביצה לטבחית שלה בגלל שהיא לא החליפה את מפת השולחן והטבחית התעלפה ושרה נתניהו לא הרשתה להזמין לה אמבולנס. תמיד אומרים שנתניהו מסכן שיש לו כזאת אשה, אבל היחס של אשתו לעובדות משק הבית מיישם בדייקנות את הערכים של בעלה.

והיה עוד דבר בידיעה הזו שלא נתן לי מנוח. המיסגור שלה. איתי שטרן תיאר את שרלוט קירק כ"אשה שהשפיעה על חייהם של האנשים הכי חזקים בהוליווד", מפני שצוג'יהרה נאלץ להתפטר מתפקידו במארס 2019 לאחר שהתגלה כי הבטיח לשחקניות תפקידים בסרטים בתמורה לקיום יחסי מין איתו, וסיפורה של שרלוט קירק היה אחד מהסיפורים שהביאו להתפטרותו, וגם סגן נשיא אולפני NBC-Universal רון מאייר התפטר לאחר שהתגלה שניהל עם שרלוט קירק רומן בשנת 2012, כשהיא היתה בת 20 והוא בן 68 ולפי התקשורת האמריקאית מאייר היה אמור לשלם לקירק שני מיליון דולר כדי להשתיק את הפרשה. שטרן לא הזכיר את תנועת Me Too שנראתה לו כנראה לא קשורה לעניין, אבל היא מאד קשורה. אבל לא זה מה הייתי רוצה לשאול אותו. הייתי רוצה לשאול אותו, ואת העורך של הידיעה, אם שחקנית בת עשרים שבכירי תעשיית הסרטים, אנשים שיכולים להיות לא רק אבותיה אלא אפילו סביה, ניצלו את חלומה לקריירת משחק כדי לשכב עמה – ועם שחקניות צעירות אחרות, ונאלצו להתפטר לאחר שהתנהלותם נחשפה ברבים, האם אפשר לקרוא לשחקנית כזו "אשה שהשפיעה על חייהם של האנשים הכי חזקים בהוליווד"? האם האשה הנאנסת, או אפילו "מקיימת יחסי מין בהסכמה" תמורת תפקידי משחק בקולנוע, האם היא "אשה משפיעה"? או שכפי שאני חשה, לא רק הסיפור מעוות ומזעזע, אלא גם האופן שבו הוא מסופר, כי אחרי שאת נאנסת, את גם הופכת ל"שיחת מלתחה".