יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

נצחונו של דונלד טראמפ



עכשיו טראמפ כבר זכה בבחירות, אז עכשיו הוא רוצה להיות חבר שלנו, של הנשים. אחרי שהוא סלל את דרכו לנשיאות בליבוי של שנאת נשים ובשימוש בכל סטריאוטיפ שלילי של נשים בצורה הגסה והדוחה ביותר, ובדמוניזציה של הילארי קלינטון ושל נשים בכלל, שהיתה הרבה יותר הסתה פרועה מתעמולת בחירות, ואחרי שהוא איים לתבוע נשים שסיפרו כיצד תקף אותן, ואני מאמינה לכל מלה ומלה של כל אחת מהן, כי טראמפ בעצמו התרברב כיצד הוא נוהג בנשים, כי הוא יכול לנהוג כך מבלי לשלם שום מחיר, כפי שהבחירה שלו לנשיאות הוכיחה, עכשיו הוא רוצה להיות חבר שלנו, אבל אני ממש אינני רוצה להיות חברה שלו, ומגעיל אותי איך אנשים שמתעבים אותו התחילו להתחנף אליו ולומר שהוא לא באמת התכוון לכל מה שהוא אמר ושעכשיו הוא יתנהג לגמרי אחרת, רק בגלל שהוא הצליח, שבניגוד לכל הקשקשת ברשתות השידור גם בארצות-הברית וגם בישראל, לפני שטראמפ נבחר ואחרי שטראמפ נבחר, אין שום דבר מפתיע בזה שגזען ואנטישמי ושונא נשים מצליח מאד בבחירות. גם בישראל ראינו בבחירות האחרונות כמה אפשר להצליח בעזרת התבטאות גזענית מחליאה כלפי הציבור הערבי בישראל, ואני לא רוצה להביא עוד דוגמאות מהעולם להצלחה של גזענים, אנטישמים ושונאי-נשים להיבחר להנהגת מדינותיהם, ובהשראת טראמפ זה עלול לקרות בקרוב גם בצרפת ובגרמניה, שהמפלגות הגזעניות בהן מאד התחזקו בעשורים האחרונים ובמיוחד בשנים האחרונות. שנאה והסתה הן שיטה מצוינת לזכות בבחירות, כי שנאה ותוקפנות הן יצרים הרבה יותר טבעיים מחמלה וסובלנות, שבשבילן צריך להתאמץ ולדכא את הרוע שבטבע האנושי, והאדם הוא רק חיה אחת מבין החיות הרבות שנמשכות לזכר הכי חזק והכי תוקפני. כל זה איננו משנה את העובדה שדונלד טראמפ הוא חלאת אדם, ושמי שבחר בו ומי שמתלהב ממנו הוא בן מינו, כמו מעריציו הישראלים נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, שבטוחים שכבר לא תהיה מדינה פלשתינית, ועלולים לגלות במהרה כמו רבים לפניהם, שמי ששונא מוסלמים לאו דוקא מאוהב ביהודים כמו שנדמה להם, וכנ"ל לגבי החרדים, שלא מתביישים לדבר על ערכי התורה בהקשר של אדם כמו טראמפ, בזמן שהערך העיקרי שהם מקדמים כבר עשרות שנים הוא שנאת ודיכוי נשים, והם מעדיפים לבחור בחלאת אדם מאשר באשה.
אין לי ביקורת כמובן על אנשים בתפקידים ממלכתיים בארצות-הברית או בישראל או בארצות אחרות, שנאלצים במסגרת תפקידם לברך את טראמפ ולעבוד איתו ביחד. אני למזלי אדם פרטי, ואני לא צריכה להיות ממלכתית ולאבד את שארית הכבוד העצמי שלי בחנופה לאדם כמו דונלד טראמפ. טראמפ הוא חלאת אדם, והוא לא מפסיק ולא יפסיק להיות חלאת אדם מפני שהוא נבחר לנשיאות ארצות-הברית. אולי להיפך. לנו הנשים קרה היום אסון גדול, שצריך לקרוע עליו קריעה וללבוש שק ואפר, כי דונלד טראמפ הוא מהיום הדוגמה לגברים בכל העולם איך להתנהג לנשים, וההתלהבות ממנו בקרב החרדים, כמו גם בקרב השמרנים האמריקנים, רק מוכיחה עד כמה הדיבור הרווח במגזרים האלה על ערכי המשפחה הוא שקר וכזב, שמנסה ללא הצלחה לכסות על שנאת נשים ודיכוי נשים, כדי לשמור על עליונות גברית ושליטה גברית, וכדי שאפשר יהיה לפגוע בנשים מבלי להיענש, ובזה אין שום הבדל בין תוקפי נשים מסוגו של טראמפ לבין החרדים שתומכים בו ואומרים שזה למען ערכי המשפחה.
לנו הנשים קרה היום אסון גדול, אבל זה לא אומר שצריך להתייאש. כמו שהילארי קלינטון אמרה יפה בנאום התבוסה שלה, תמיד יש טעם להילחם למען מה שמאמינים בו ומה שנכון, ועכשיו אנחנו צריכות לאסוף את עצמנו ולהילחם שבעתיים למען עתידנו ועתיד בנותינו ולמען כבוד האדם שלנו, כדי שיום אחד אפילו חלאות אדם כמו דונלד טראמפ יבינו שאנחנו בנות אדם ולא חפצים שתופסים אותם וממשמשים אותם ומשתמשים בהם כשמתחשק ואיך שמתחשק, שכנראה זה לא יקרה בימי חיי, אבל אולי זה יקרה פעם בעתיד. ואני תמיד אומרת לעצמי את מה שאמר לי פעם בסיטואציה די מייאשת הפרופ' המנוח נתן רוטנשטרייך, ששאלתי אותו על מאבק ציבורי מסוים שניהלתי, אם יש עוד תקוה וטעם להיאבק, והוא ענה לי שתקוה אולי אין, אבל טעם תמיד יש, ואני אומרת את זה לעצמי ברגעים קשים, וגם עכשיו.