יום ראשון, 5 במאי 2024

מדוע אליקים ליבמן ז"ל הוגדר והוצג כחטוף?

 


ביום ו' האחרון, 3 במאי, הודיעו נציגי צה"ל והמכון לרפואה משפטית שגופתו של אליקים ליבמן ז"ל, ששימש כמאבטח במסיבה ברעים ונרצח שם, נקברה בטעות יחד עם גופתה של ויקטוריה גורלוב, ששימשה אף היא כמאבטחת במסיבה. עד כה הוגדר אליקים ליבמן כחטוף ורק כעת הוכרז כנרצח. אבל כיצד ומדוע הוגדר אליקים ליבמן כחטוף ללא כל ראיה להיותו חטוף? יתרה מכך: חלק מגופתו נמצא כבר לפני זמן רב בשטח המסיבה, עדות לכך שנרצח במקום.

כשאדם נעלם ולא ידוע מה גורלו, הוא מוגדר כנעדר ולא כחטוף. למשל רון בנימין, שיצא בבוקר שמחת תורה להיפגש עם חבריו לרכיבה על אופניים ליד קיבוץ בארי, ומכוניתו נמצאה נטושה עם סימני ירי, נחשב כמעט חודשיים לנעדר, ורק לאחר 57 ימים של חוסר ודאות הודיעו נציגי צה"ל למשפחתו שעל פי ראיות שמצאו הוא חטוף בעזה. חלק מהחטופים זוהו בסרטונים שתיעדו את חטיפתם, אחרים הוגדרו כחטופים על פי עדויות של שבים מהשבי שפגשו אותם, אחרים על פי ראיות אחרות שצה"ל מצא, אך מי שלא נמצאה כל ראיה להיותו חטוף וגופתו לא נמצאה, הוגדר כנעדר, לכן הגדרתו של אליקים ליבמן כחטוף כבר בחודש אוקטובר מעוררת תהייה.

והתהייה גוברת עוד יותר כאשר חושבים על התפקיד המכוער שמילא אביו של אליקים, ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, בשירות מאבקו השפל של בנימין נתניהו במשפחות החטופים ונגד הצלתם של החטופים האמיתיים מהשבי. כשהוא חוזר ומציג את עצמו, כבר בחודש אוקטובר, כאב לבן שחטוף בעזה, הכפיש ליבמן את מטה החטופים, וטען שהמטה, שמייצג את משפחות החטופים האמיתיות, שרובם כידוע נחטפו מקיבוצים בעוטף עזה, מייצג משפחות בודדות ופועל מתוך שנאה לגוש הימין ולנתניהו, והאשים את אנשי המטה, שהוא פרי התארגנות אותנטית של משפחות החטופים, בסתימת פיות. הוא כמובן הוזמן להיפגש עם נתניהו כנציג משפחות החטופים, כאשר כבר היה ברור למדי שבנו נרצח במסיבה ולא נחטף, ואף עתר לבג"ץ נגד העסקה לשחרור החטופים שבה ניצלו חייהם של כמאה ועשרים חטופים, שוב כאשר הוא מציג את עצמו כאב לבן חטוף שמוחזק בעזה, ומאשים את אנשי מטה החטופים באחריות לעסקת שליט, שלטענתו בגללה אירע הטבח בשמחת תורה. על פי ליבמן, לא ממשלת נתניהו שהפקירה כליל את עוטף עזה אשמה בטבח, אלא אנשי מטה החטופים, שאחראים לטענתו לעסקת שליט, למרות שעל עסקת שליט החליט והוציא לפועל בנימין נתניהו. אבל כמו לגבי ההתנתקות שביצע הליכוד בראשות אריאל שרון, אוהבים אנשי ימין כליבמן להאשים בטבח שמחת תורה את השמאל, ולפטור מכל אחריות ואשמה את נתניהו וממשלתו שמייצגת אותם.

אחת משתיים: או שאליקים ליבמן מעולם לא הוגדר כחטוף ואביו הציג את בנו כחטוף בשקר, או גרוע מכך, שאליקים ליבמן אכן הוגדר כחטוף בניגוד לנהלים שעל פיהם נהגו בקרבנות אחרים, וזאת כדי שאביו אליהו ליבמן יוכל לפעול נגד משפחות החטופים האמיתיות בשירותו של נתניהו, וכמובן גם מטעם עצמו, שכן הוא נמנה על מארגני כנס ההתיישבות בעזה שבו הציגו המתנחלים הקיצוניים ביותר תכניות להתיישבות יהודית בעזה, ולכן מתנגד לכל עסקה שתביא להפסקת אש או לסיום המלחמה חסרת התוחלת ברצועה, שמדברת על מיטוט והשמדת החמאס ובפועל פועלת, בהכוונת נתניהו, להמשך שלטון החמאס ברצועה, מתוך אותו הגיון מעוות שביטאו נתניהו וסמוטריץ' כאשר טענו שהחמאס הוא נכס למדינת ישראל, כי הוא עוזר להחליש את הרשות הפלשתינית ולמנוע הקמת מדינה פלשתינית. האם בנימין נתניהו המציא את אליהו ליבמן כאביו של חטוף כדי להשתמש בהגדרה השקרית כנגד החטופים האמיתיים שנמקים ונרצחים בשבי חמאס, וכנגד משפחות החטופים האמיתיות שנאלצות להיאבק כדי להציל את חיי יקיריהן, לא רק נגד רוצחי החמאס, אלא נגד ממשלת ההפקרה והאסון, שאין גבול לאכזריותה, רשעותה ושפלותה? זהו מעשה הונאה ושפלות שראוי לברר ולחקור.