יום שישי, 13 באוקטובר 2023

חטופות

 

אתמול נודע לנו שגבי ומִִיה ליימברג, אשתו ובתו של ידיד משפחתנו משה, נעדרות, יחד עם אחיה ואחותה של גבי ובן זוגה של האחות. גבי ומִיה שהו אצל אחותה של גבי בקיבוץ בעוטף עזה, ובזמן ההתקפה הן היו בקשר טלפוני וסיפרו שפורצים לבית האחות שבו שהו ואז נותק איתן הקשר. מצאו את הדלת פרוצה, המפתחות זרוקים על הרצפה, ואת הבית ריק, אבל לא היו סימני דם או מאבק והטלפונים של חלקם אוכנו בעזה, לכן כל הסיכויים שהן בעזה, אבל אין בינתיים הוכחה ודאית לכך, ולכן הן מוגדרות בינתיים כנעדרות. מִיה היא בת 17, והיא בתם היחידה של משה וגבי.

מאז שבת יש לי תחושת מועקה קשה, שהולכת וגוברת עם מספרי ההרוגים שעולים ועולים, אבל מאז שנודע לי על העדרן של גבי ומִיה המועקה הפכה קשה מנשוא. לצערי ממשלת החירום איננה משפרת במאומה את הרגשתי, גם לא ההפצצות הקשות בעזה. אני רק מייחלת לשחרור החטופים, שרובם אינם חיילים ולוחמים, אלא אזרחים לא חמושים, כולל אמהות וילדים וזקנים ונכים, שנלקחו מביתם וגורלם אינו ידוע. אילו לפחות הרשו לצלב האדום לבקר אותם, אבל החמאס נעדר כל אנושיות ולצערי ממשלת הזוועה של נתניהו שהביאה עלינו את האסון איננה טובה בהרבה מהחמאס, וכל עוד הוא עומד בראש הממשלה אני מרגישה שאזרחי המדינה מופקרים, אלה שיושבים כמוני בביתם ואלה שנעקרו ממנו, כולם נתונים למאכולת אש וחרב ואין מציל.

אני מכירה שתי ביביסטיות שרופות. אחת מהן בעלת תואר דוקטור והשנייה קופאית פשוטה, אבל בפיהן סיסמאות זהות. קודם זה היה רק ביבי רק ביבי יכול לנהל את המדינה, ומאז שבת זה הפך ל"צריך למחוק את עזה". אתמול הקופאית גם שיבחה את נתניהו, כמה שהוא בסדר. לא התאפקתי ואמרתי לה שבגללו קרה האסון. היא אמרה שאחרי המלחמה יתחשבנו איתו, אבל לא נראה לי שהמעריצים המושבעים מסוגלים לדין וחשבון. בעוד שכניי הסטודנטים שהיו פעילים במחאה התגייסו לסדר ולנקות את המקלט בגינה הסמוכה לביתנו, שפעם שימש כסניף של הג"א, אבל כבר שנים מוזנח ולא פעיל, מיהרו אנשי לה-פמיליה להכות רופאים ואחיות בטענה שהם מטפלים במחבלים, ובערוצי החדשות הצטרפו אליהם רוב הכתבים והמגישים בטענה שלא בסדר להעניק טיפול רפואי למחבלים בבתי חולים ולא מעניינת אותם שבועת היפוקרטס, שמחייבת רופאים ואחיות לטפל בכל אדם פצוע, גם באדם שהוא חלאת המין האנושי. נראה שערכי לה-פמיליה השתלטו על המדינה, ולמרות שכולם התרגשו ובצדק מנאומו המופתי של ג'ו ביידן, מעטים הפנימו את דבריו ששמירה על החוק הבינלאומי ועל ערכי הדמוקרטיה וההומניזם היא כוח ולא חולשה. המעבר המהיר מ"רק ביבי" ל"למחוק את עזה" נראה בעיקר כמו מאמץ למחוק כל מחשבה וחשבון נפש, כדי להמשיך לדבוק בהערצה החולנית לחדל-האישים המושחת נתניהו. העיקר לצעוק ולהתלהם ולא להתמודד עם ההכרה שממשלת נתניהו הביאה עלינו אסון נורא והאחריות עליו, וכל עוד הוא ראש הממשלה יבואו עלינו רק אסונות, והמלה אחדות היא רק אמצעי להחריש ביקורת, ואין לי שום עניין באחדות עם נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר ואורית סטרוק וגלית דיסטל ומירי רגב קפוצי-תחת וטלי גוטליב שמאלנים בוגדים ושלמה קרעי לכו לעזאזל ודוד אמסלם למה אתם עושים עניין מכמה צפונבונים שנרצחו ויוסי שלי ראש ממשלה תותח. הדבר היחיד שיכול לכפר מעט על עוונם הוא אם ימסרו את עצמם לחמאס חלף החטופים שישוחררו בריאים ושלמים. עד שזה יקרה, מבחינתי, כמאמר הד"ר קרעי, שילכו לעזאזל.