יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

התכתבות בנוגע לתיקי אבי בגנזך



להלנה שלום,
אני מבקשת בכל זאת לעיין בתיקים הנוגעים לאבי יוסף מרגלית מכהונתו כפרקליט ושופט משנות החמישים, ואם אין הרבה תיקים גם משנות הששים. אני מבקשת להזמין לי את התיקים לאולם הקריאה.
בברכה, ענת פרי
גנזך: העניין בטיפול נעדכנך בהמשך.

ענת שלום,
התיקים חזרו מבדיקת חשיפה אך הוחלט שהם יישארו חסויים עד 2040 מסיבות של צנעת הפרט (התיקים מכילים חומר העוסק גם באנשים אחרים).
בברכה,
הלנה וילנסקי
שירותי מחקר וקהל
ארכיון המדינה
אני: בתקוה שאני אמות עד אז?
גנזך: חלילה, אלו נהלי החשיפה ע"פ חוק הארכיונים.
אני: לא יכול להיות שחומר משנות החמישים יהיה סגור עד 2040. זה אפילו לא שבעים שנה, זה יותר משמונים שנה. אולי הלכתם לפי המסמך המאוחר בתיק, אבל צריך ללכת לפי תאריך יצירת כל מסמך ולא לפי המסמך המאוחר ביותר בתיק, כי אפשר גם לחשוף חלק מהמסמכים, ואפשר לתת לי לעיין רק במסמכים שנוגעים לאבי בלבד, כי אני מתעניינת באבי ולא באנשים אחרים, ובכל מקרה לסגור עד 2040 זה כמו לומר לי תמותי ולא תראי את התיק וזאת בעצם המשמעות, גם אם מנסחים אותה בלשון משרדית.
בברכה, ענת פרי

ענת שלום,
פרק הזמן של 70 מסיבות של צנעת הפרט שנה נמדד מהתאריך המאוחר ביותר בתיק. רק מפקיד החומר (בית המשפט) יכול להתיר עיון בחומר לפני תום מועד החיסיון.
במידה וניתן היתר החומר נפתח לכלל הציבור.
בברכה,
שירותי מחקר וקהל
ארכיון המדינה
בהמשך למייל הקודם-המפקיד הוא הנהלת בתי המשפט. הבעיה היא שבתיק ישנם פרטים הנוגעים גם לאנשים אחרים.
בברכה,
שירותי מחקר וקהל
ארכיון המדינה

אני מבקשת להתיר לי לעיין במסמכים מתוך התיק משנות החמישים שנוגעים לאבי בלבד. אני לא מבקשת לראות את התיק כולו.
אתם בוודאי יכולים להוציא לי מתוך התיק מסמכים בודדים שנוגעים לאבי בלבד. ולאפשר לי לעיין בהם, ואין דין בן משפחה מקירבה ראשונה כדין כל אדם. הרי גם במסמכים רפואיים מתירים לבני משפחה לעיין במקרה הצורך מבלי לפתוח את התיק לציבור, ואתם גם יכולים לצלם לי מסמכים ולהשחיר פרטים שאסור לי לראות. אפשר למצוא הרבה פיתרונות אם תגלו רצון טוב, כי כאן יש עניין משפחתי שיש לו חשיבות לבני המשפחה ואני מבקשת שתתחשבו בזה.
בברכה, ענת פרי


לעובדי משרד המשפטים שלום,
אני בתו של השופט המנוח יוסף מרגלית, שהיה נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ונפטר בשנת 1996.
פניתי לגנזך המדינה וביקשתי מטעמים משפחתיים לעיין בתיקי שירות של אבי משנות החמישים, כאשר היה פרקליט ושופט שלום בחדרה. נאמר לי שהתיקים חסויים לעוד שנים רבות, אבל שאם הנהלת בתי המשפט תיתן לי רשות לעיין בתיקים יאפשרו לי בגנזך לעיין בהם.
אני מבקשת את עזרתכם והסכמתכם לאפשר לי לעיין בתיקים. אני מבקשת בשמי ובשם אחי הפרופ' גלעד מרגלית מאוניברסיטת חיפה שכעת חולה מאד.
בתודה, ענת פרי

גב' ענת פרי שלום,
 מאשרת קבלת פנייתך לתיבת פניות הציבור של מערכת בתי המשפט.
 העברתי הפנייה לגורם המקצועי בהנהלת בתי המשפט המטפל בשופטים על מנת לנסות לסייע לך.
 אנו נשוב אליך בהקדם האפשרי.

גב' ענת פרי שלום,
לאחר בדיקה להלן התייחסותנו:
מדובר במידע אישי ורגיש ביותר שנמסר לנו כמעסיק ושנאסף על ידנו מכוח תפקידנו.
אנא פני ישירות ללשכה המשפטית בהנהלת בתי המשפט, במכתב המסביר את הצורך בעיון בתיקים, פירוט החומר הדרוש לך ומדוע לדעתך יש לתת לך לעיין בו.
בנוסף, נודה אם תצרפי את התשובה הכתובה שקיבלת מגנזך המדינה (אם ישנה).
אנו מודים לך על פנייתך ובמידת הצורך את מוזמנת לשוב ולפנות אלינו
בברכה, נעמי
נעמי ורדי, סגנית המבקרת הפנימית, הנהלת בתי המשפט

אשוב ואפנה.