יום חמישי, 1 ביוני 2017

מירי רגב מצפה לביאת המשיח



שמירי רגב צבועה ודו-פרצופית הבנתי כבר לפני שנה, כשאחרי שהיא תמכה במצעד הגאוה בתל-אביב והתחבקה עם אמיר אוחנה, היא לגמרי התעלמה מן המצעד בירושלים, למרות שזה היה מצעד לזכר הנערה שירה בנקי שנרצחה במצעד בשנה הקודמת ובאו אנשים מכל הארץ לתמוך והמשטרה אמרה שהיו עשרים וחמישה אלף איש במצעד. בחיים שלי לא ראיתי כל כך הרבה אנשים, ודאי לא במצעד הגאוה בירושלים, שאף פעם לא עבר את החמשת אלפים איש, ובאו הרבה פוליטיקאים שאף פעם לא באו, אבל מירי רגב הצבועה לא באה ולא התייחסה בשום צורה, כמו החבר עלוב הנפש שלה ניר ברקת, שגם הוא אוהב להתחנף לחרדים. אני לא יודעת מה הסיבה שמירי רגב מתאמצת להתחנף לחרדים בירושלים, אני מאד מקוה שאין לה תוכניות פוליטיות לגבי ירושלים, חוץ מלקבל קולות של חרדים ירושלמים במרכז הליכוד, שיש כאלה כנראה יותר מקולות של הומוסקסואלים ובני משפחותיהם, ובוודאי יותר מקולות של אמנים, אבל עם כל הנכלוליות הפוליטית של מירי רגב, חבל שהיא לא שיננה את לינקולן, שאי אפשר לרמות את כל האנשים כל הזמן, ובסופו של דבר התנהגות צבועה ודו-פרצופית מתנקמת בך, ועל אחת כמה וכמה כשאתה כל כך מתאמץ למכור את עצמך כאותנטי, כפי שהיא מתאמצת להציג את גסות-הרוח שלה כמופת של אותנטיות, אבל אותנטיות יש בה מעט, וגסות-רוח בשפע, וקשה מאד שלא להבחין בזה. חוץ מזה גם אם מאד רוצים להתחנף לחרדים, לא כדאי להעלות על נס דוקא את הערכים היהודיים, במיוחד אם את אשה עם שאיפות פוליטיות מרחיקות לכת, להיות שרת ביטחון או ראשת ממשלה, לא כדאי להגזים עם הערכים היהודיים, במיוחד לא אלה של החרדים, שהערכים היהודיים הכי בולטים שלהם זה שהאשה מקומה במטבח ולא בממשלה, והיא צריכה לנקות ולבשל ולכבס ובעיקר היא צריכה לסתום את הפה, וכל הרעיון של צניעות אצל החרדים מגויס בעיקר למטרה הזאת, לדחוף את הנשים למטבח ושאף פעם לא יצאו משם, ולכן עירום בתיאטרון ירושלים מטריד אותם הרבה פחות מנשים בכנסת ובממשלה, ומירי רגב לעולם לא תעמוד בדרישות הצניעות שלהם, מה גם שצניעות איננה מִטִּבעה. והדבר השני שרציתי לומר הוא שאני שמחה שמירי רגב קראה את ספר בראשית עד פרק ג', אבל כדאי שתקרא עוד פעם, כי כשאדם וחוה מבינים שהם עירומים ותופרים עלי תאנה ועושים להם חגורות, אלהים לא ממש אוהב את זה, והוא שואל את אדם: מי הגיד לך כי עירום אתה? הֲמִן העץ אשר ציויתיך לבלתי אכול ממנו אכלת? ואז אלהים אומר לחוה הַרְבֵּה אַרְבֵּה עִצְבוֹנֵךְ וְהֵרוֹנֵךְ, בעצב תלדי בנים ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך, שאלה בדיוק הערכים היהודיים אבל אני לא בטוחה שמירי רגב באמת רוצה לחיות לפיהם, ולאדם אלהים אומר ארורה האדמה בעבורך, בעיצבון תאכלנה כל ימי חייך, ועוד אלהים אומר לו בזיעת אפיך תאכל לחם עד שובך אל האדמה, כי ממנה לֻקַּחְתָּ, כי עפר אתה ואל עפר תשוב. זה לא פרק כל כך שמח, פרק ג' בבראשית, ואלהים ממש לא אוהב שאדם וחוה אכלו מעץ הדעת וראו שהם עירומים ותפרו עלי תאנה ועשו להם חגורות. אלהים דוקא אהב אותם כמו שהוא ברא אותם, עירומים ותמימים שלא יודעים שהם עירומים, וכשהם עשו להם בגד הוא קילל אותם בקללות נוראות וגירש אותם מגן עדן לחיים של עמל וסבל, כך שלא ממש ברור שעירום זה דבר רע. ושבגד הוא דבר טוב. יש מי שחושבים שעירום דוקא מבטא תמימות והעדר זדון, כמו אצל ילדים קטנים, והציירים הנוצרים ציירו את המלאכים כמו ילדים קטנים עירומים עם כנפיים, כי המלאכים אינם יודעים חטא ולכן הם עירומים. את השטן לעומת זאת מציירים דוקא לבוש, אבל עם זנב וקרניים, כי ללבוש בגד אומר שאתה כן יודע חטא ויש לך מה להסתיר, ושאתה מאד רוצה להסתיר את זה. למירי רגב יש הרבה מה להסתיר, והבגדים שלה הם אף פעם לא תמימים. כדי לדבר נגד עירום היא לבשה חליפת מכנסיים לבנה, שספק אם אשה אמורה ללבוש לפי הערכים היהודיים, כי לחליפה הזאת היה מראה די חשוד של כלי גבר שאסור לאשה ללבוש, כמו שכתוב בדברים כ"ב פסוק ה' "  לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה, כי תועבת ה' אלהיך כל עושה אלה". מצד שני מירי רגב לבשה חליפה לבנה, כמו שאמר קהלת, בכל עת יהיו בגדיך לבנים, שחז"ל פירשו שיהודי תמיד אמור לצפות לביאת המשיח, ואני שמחה שמירי רגב מצפה לביאת המשיח. גם אני מצפה שיבוא המשיח ותהיה לנו ממשלה אחרת, אבל אני חייבת להודות שאמונתי בביאת המשיח די חלשה, ולכן אני לובשת רוב הזמן שחורים.