יום שני, 22 באפריל 2019

המדען ורופא השיניים / סיפור


המדען ורופא השיניים מתו באותו יום עצמו ונקברו למחרת באותה חלקה הצופה אל הים. בבוקר קבורתם הופיעו בעיתון שתי מודעות אבל צמודות, האחת של משפחת רופא השיניים שהתאבלה על מות האב והסב, והשנייה של האוניברסיטה שהתאבלה על מות המדען – המודעה של משפחת המדען התפרסמה בעמוד אחר בעיתון. מכאן אפשר להסיק שהמדען היה אדם מפורסם יותר, מה שנכון, למרות שגם רופא השיניים היה די מוכר בעיר, אבל המדען זכה גם למאמר הספד בגיליון סוף השבוע שתיאר את מחקריו המיוחדים, שבהם התבלט כבר בגיל צעיר. המדען מת בטרם עת, והותיר אחריו את אשתו וילדיו הרבים. גם רופא השיניים הותיר אחריו אשה וילדים ונכדים, אבל הוא מת בשיבה טובה.
איש לא ידע שהמדען דוקא הכיר את רופא-השיניים. הוא היה אז רק נער, ורופא השיניים כבר היה ידוע בעיר. ההורים שלו הלכו אליו, ולכן גם הוא הלך אליו, ורופא השיניים אמר לו שיש לו חמישה חורים בשיניים שזקוקים לסתימה. הוא לא פיקפק לרגע, וכבר קבע תורים לטיפול, אבל הם לא יצאו לפועל, בגלל הקשיים עם אחותו. היא סבלה מאד משיני הבינה שלה והוריה המליצו לה על רופא השיניים, והיא קבעה אצלו תור לטיפול שאליו הגיעה ממרחקים, כי היתה באותם ימים חיילת ושירתה ליד הגבול. אבל רופא השיניים אמר לה שלא יוכל לטפל בה, כי הגיעה באיחור של עשרים דקות, וציחקק עם השיננית שלו. האחות כמעט בכתה אבל עצרה את דמעותיה, וכשרופא השיניים פתח את יומנו הגדול וביקש לקבוע לה תור חדש אמרה לו שאין צורך בתור חדש, וחזרה לבסיס. בגלל מה שקרה עם האחות – תמיד היו איתה קשיים, הם מצאו רופא שיניים אחר, שבדק את אחיה ואמר שאין לו שום חור בשיניים ואין שום צורך בסתימות.
איזה נוכל! אמר המדען, שבאותם ימים היה רק נער ועוד לא מדען, לאחותו, על רופא השיניים הקודם, והיא הינהנה.
רופא השיניים הקודם לא טיפל יותר במשפחתם, אבל הוא המשיך לטפל באנשים אחרים, ואיש לא התלונן עליו ככל הנראה, כי הוא נותר אזרח מכובד עד יום מותו, וכתבו עליו במודעת האבל אב וסב ורופא, והוא מת בשיבה טובה.
המדען שבינתיים בגר ונהיה מדען, נשא אשה והוליד ילדים רבים, ואילו האחות נישאה וילדה רק בת יחידה, ואז התגרשה מבעלה – תמיד היו איתה קשיים, והיא גידלה את בתה לבדה. אחר כך אביהם של המדען ואחותו מת בטרם עת ואמם נותרה אלמנה. האם היתה אשה עשירה שהיו לה נכסים רבים, והיא מאד דאגה לבנה המדען שהיו לו ילדים רבים. היא פחות דאגה לבתה שהיתה לה רק בת יחידה, וחוץ מזה – איתה תמיד היו לה קשיים. לכן אמו האלמנה של המדען קנתה למדען דירה למגוריו, ואז היא קנתה לו עוד דירה, כדי להבטיח את עתיד הילדים. אחר כך מתה אמה של אשת המדען והורישה לה דירה. היה לאשת המדען אח שדוקא לא הערים קשיים, לכן רק אשת המדען ירשה את דירת אמה, ואילו אחיה נסע לחפש את מזלו באפריקה, ולא שב עוד. עכשיו היו למדען ולאשתו שלוש דירות, אחת שקנתה להם אמו האלמנה כדי לגור בה, ועוד אחת שקנתה להם אמו האלמנה כדי להבטיח את עתיד הילדים. ועוד אחת שירשה אשת המדען מאמה. ואז המדען חלה במחלה קשה. ילדיו הרבים אמרו לאחותו לא לבקר אותו, אבל האחות תמיד הערימה קשיים ודוקא כן באה לבקר אותו. במקרה היא בדיוק באה לבקר אותו ביום שבו עבר לדירה החדשה שלו. זו היתה דירה לגמרי חדשה שקנתה לו אמו בגלל שחלה במחלה קשה, והיה צריך להבטיח את עתיד הילדים, ולכן קנתה לו אמו דירה רביעית. אחר כך המדען מת מהמחלה הקשה והניח אחריו את אשתו וילדיו הרבים וגם ארבע דירות, כדי להבטיח את עתיד הילדים. לפני שהלך לעולמו, אמר המדען לאחותו שאמו רוצה לקנות דירה גם לבתה היחידה. אחר כך המדען מת ואחותו הסתכלה במודעת האבל שפירסמה האוניברסיטה ואז ראתה גם את מודעת האבל שפירסמה משפחת רופא השיניים על מות האב והסב, וזיהתה את השם, וחשבה לעצמה במלותיו של אחיה: איזה נוכל!
מכיוון שהמדען מת, דרשה אשת המדען מאמו האלמנה שתקנה לילדיה עוד דירה, כדי שלא יהיו עם אחותו קשיים, וכמובן כדי להבטיח את עתיד הילדים. אמו האלמנה של המדען היתה אשה עשירה והיו לה נכסים רבים, ועם אחותו תמיד היו קשיים. והדירה החמישית –