יום חמישי, 20 באוקטובר 2011

קדאפי מת, יחי אל-קעידה

כבר הרבה זמן אני מרגישה כמו הילד הקטן הזה שצעק שהמלך הוא עירום, ובדקות לפני שצעק הוא בוודאי התבונן בפליאה בכל המחזה הבלתי מובן הזה, שבו כולם מעמידים פנים שהם רואים דבר אחר לחלוטין ממה שבאמת קורה, אבל הנאום של אובמה היום אחרי הרצח של קדאפי היה השיא. כמה אפשר להעמיד פנים שאתה רואה את מהפכת הקטיפה הצ'כית, כשאתה רואה ברבריות של אנשי אל-קעידה שמשתלטים על לוב, ולמה מדינות נאט"ו עוזרות לאנשי אל-קעידה להשתלט על לוב? האם אל-קעידה איננו האירגון הזה שכולם נשבעו להילחם בו אחרי שאירגן את הפיגוע במגדלי התאומים ולחסל אותו עד כלות? אז מה קרה בלוב, אל-קעידה נהיה פתאם ידיד המערב, בן הטיפוחים של נאט"ו? ועוד פעם מקרינים את התמונות המחליאות האלה, למה? ואובמה וסרקוזי וקמרון מברכים. מה קורה? חסר להם בורג? זה מה שהם רצו? שאל-קעידה תשלוט בלוב? ככה הם חושבים שהעם הלובי יוכל לקבוע את גורלו בעצמו, זה החופש שמצפה לו?
לפעמים אני מרגישה שאם עוד פעם אשמע על האביב הערבי הנפלא ועל כמה שהעולם משתנה לטובה אתפוצץ. באמת אף אחד לא שם לב שבמצריים יש שלטון צבאי ואנרכיה ובלוב משתוללת ברבריות מחרידה באלימותה? רק אני רואה את זה? ומה עובר בראשם של מנהיגי המערב? האם הם מטומטמים או מנוולים או משהו אחר? מה הם בכלל רוצים? האם זו באמת תאוה לנפט? או שיבה מחודשת לקולוניאליזם? בכל פעם שאני חושבת שירדו לתחתית החבית, כמו בריקודים על הריגת בן-לאדן, אני רואה שיש עוד הרבה יותר נמוך מזה.
לפחות שמישהו יתמרד, שמישהו יסרב לשדר, שמישהו במקום לשדר את תמונות הטבח והנאום ההזוי של אובמה בהדרת כבוד גמורה, כאילו מדובר בתורה מסיני, יאמר שהאיש הזה הוזה, או שהוא מנוול – קשה לדעת מה יותר. שמישהו יצעק כבר שמה שבאמת קורה באיזור שלנו איננו אביב אלא מרחץ דמים וחורבן והרס כל שריד של אנושיות, שמישהו יפסיק את ההצגה והעמדת הפנים הזאת, ויצעק שאין בגדי מלך חדשים, שמה שיש גרוע מכל מה שהיה, שהאכזריות הזאת מפחידה ושמי שמברך עליה גם הוא מעורר פלצות.